کد خبر: ۱۵۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

به گزارش همشهری آنلاین سیدمصطفی موسوی در گفت و گو با پایگاه خبری شهر ابتدا به تردد وسایل نقلیه سنگین در برخی از محله های منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: «بعضی از کامیونها از کوچه های مسکونی عبور می کنند؛ به همین دلیل ایجاد موانع و یا کم کردن عرض کوچه ها از طرح هایی است که برای جلوگیری از عبور کامیون‌ها از این محله‌ها در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارد.»

او ادامه داد: «با وجود اینکه بخش‌های زیادی از صنایع از شهر خارج شده‌اند اما در برخی نقاط هنوز کارخانه های صنعتی وجود دارند و بعضی از این کارخانه ها نیز با تغییر کاربری به انبار تبدیل شده‌اند و به همین دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین را در این محله ها شاهد هستیم. به همین دلیل در بخش‌هایی که کامیونها از کوچه های مسکونی عبور می کنند در حال مطالعه هستیم تا بتوانیم موانعی بگذاریم یا عرض خیابان و کوچه را کم کنیم که مانع عبور کامیون ها از این نقاط مسکونی شود.»

موسوی همچنین به آخرین وضعیت پادگان جی اشاره کرد و از مذاکره با وزارت دفاع برای تبدیل پادگان جی به فضای سبز خبرداد و افزود: «وزارت دفاع نیز خواسته هایی برای بارگذاری و ساخت وساز دارد که البته باید در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.»

 شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: «حدود ۳۷ هکتار از این پادگان مربوط به وزارت دفاع و ۲۶ هکتار متعلق به ارتش است. ضمن اینکه عمده پهنه پادگان جی، S است و پهنه G که مربوط به فضای سبز است در آن کمتر دیده شده است. البته ارتش در این محدوده مجموعه های ورزشی دارد که برای شهروندان هم قابل استفاده است؛ بنابراین درباره محدوده مربوط به ارتش دغدغه چندانی وجود ندارد.

چاره ای جز خروج مهرآباد ازشهر نداریم

این مدیر شهری درباره مشکلاتی که فرودگاه مهرآباد در این منطقه ایجاد کرده اینطور توضیح داد: «از ابتدا باید مراقبت می کردیم که در اطراف فرودگاه ساخت و ساز نشود و جمعیت ساکن نشود، اما به دلیل سیر مهاجرت های ناگهانی به تهران، این اتفاق افتاده و در حال حاضر که شهر، فرودگاه را در برگرفته است که چاره ای جز خروج فرودگاه از شهر نداریم. البته ارگان ها و نهادهای مختلف در فرودگاه مهرآباد حضور دارند که جابجایی همه صنایع مربوط به آنها دشوار است.»

موسوی افزود: «همچنین اگر فرایند تکمیل فرودگاه امام خمینی (ره) به نقطه مطلوب می رسید، می توانست بخشی از خدمات مهرآباد را پوشش دهد و انتقال راحت تر صورت می گرفت. اما با شرایط فعلی تنها کار قابل انجام برای کاهش آلودگی های صوتی و زیست محیطی، درختکاری در پایگاه یکم شکاری است که انجام شده است.»

رفع ترافیک میدان فتح با اتصال به اتوبان یادگار

شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری سخنانش با اشاره به اتصال اتوبان فتح به یادگارگفت: «در حال حاضر بزرگراه یادگار به یک خیابان منتهی می شود. در ابتدا قرار بود این بزرگراه به سمت جنوب ادامه پیدا کند که این طرح به دلیل اینکه باید بخش عظیمی از بافت مسکونی شکافته می شد، لغو شد اما طرح جدید بدین صورت است که اتوبان یادگار به سمت میدان فتح ادامه پیدا کند و در آنجا به اتوبان فتح متصل شود. در این مسیر محدوده پادگان جی را داریم که بزرگراه از زیر پادگان عبور می کند و بخشی از پادگان که پیش از این تملک شده قرار است به بوستان دوستدار کودک تبدیل شود. در واقع بخش هایی از این بوستان روی بزرگراه قرار می گیرد. این پروژه، پروژه بزرگی است که می تواند گره ترافیکی میدان فتح و مشکل انتهای بزرگراه یادگار را بر طرف کند که البته به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی فعلا در اولویت نیست.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار